Sentral godkjenning  

                                                   
   

 

 

Når man innehar en sentral godkjenning slipper man papirarbeidet og de økonomiske kostnadene som er forbundet med lokal godkjenning. I en bransje hvor man finner flere useriøse aktører, blir det større og større etterspørsel etter seriøse firmaer som innehar sentral godkjenning. Oppdragsgivere foretrekker å leie inn bedrifter med ansvarsrett. 
Når et foretak i dag er sentralt godkjent, betyr det at bedriftens samlede kompetanse og praksis er nøye gjennomgått av saksbehandlere hos Direktoratet for Byggkvalitet.
 
   

 

En sentral godkjenning har en varighet på tre år. Når denne perioden utløper søker man om en fornyelse av sentral godkjenning.

Innenfor hver tiltaksklasse søker man om spesielle godkjenningsområder som gjelder for faget man utfører. 

Når en sentral godkjenning foreligger, vil den gjelde i alle landets kommuner.

 

Vi kan tilby følgende:

 

  • Bistand til utfylling
  • Oppsett av søknaden og vedlegg som skal sendes til Direktoratet for Byggkvalitet
  • Oppfølging og kontakt med Direktoratet for Byggkvalitet, samt bistand til å klage dersom det finnes grunnlag for det
  • En solid erfaring og bred kompetanse.

 

Det er Direktoratet for Byggkvalitet som behandler alle søknader om sentral godkjenning.

 

Kravene:

 

      Tiltaksklasse 1

 

  • Fagbrev eller teoretisk utdannelse tilsvarende VK1
  • Minimum 5 års yrkeserfaring
  • Minimum 4 referanseprosjekter som er utført de siste 10 år
  • Foretaket må ha et godkjent styringssystem.

 

      Tiltaksklasse 2

 

  • Mesterbrev eller teknisk fagskole.
  • Minimum 6 års yrkeserfaring
  • Minimum 4 referanseprosjekter som er utført de siste 10 år
  • Foretaket må ha et godkjent styringssystem

 

      Tiltaksklasse 3

 

  • Ta kontakt

 

 

 


Nettløsning fra www.inbusiness.no